Kampanje laget av ungdom tok over de største skjermene i Oslo og Lørenskog!
Publisert: . Sist oppdatert:

Skrevet av

Johannes Sundby Aukan
Prosjektmedarbeider i DeathTrip
2.plassen i kategorien "beste helhetlige kampanje" under finalen av Deathtrip 2026 er en kampanje som får deg til å tenke en ekstra gang før du gjør valg som kan hindre deg eller andra fra å leve ut drømmen. Kampanjen har i det siste gått sin seiersgang på de største skjermene i Oslo og Lørenskog.
Gjennom en kreativt visuelt uttrykk og et tydelig budskap, viser kampanjen hvordan noen drømmer ikke ser dagens lys fordi noen tok valget å kjørte i beruset tilstand. Målgruppen er unge mennesker, og formålet er å skape refleksjon rundt egne valg i trafikken, med ruspåvirket kjøring som hovedtema.
Bilder fra kampanjen
Her kan du se bilder fra kampanjen "Alt du kunne blitt", laget av en elev ved Mailand vgs.




Video på sosiale medier
For å sikre at kampanjen og budskapet treffer den riktige målgruppen, ble en SOME-variant av kampanjevideoen sendt på Tiktok, Snapchat og Instagram, med tilsammen 500.000 visninger fordelt på plattformene.
Bakgrunn for kampanjen
Denne kampanjen er laget av Ramona Unby Mørk fra Mailand vgs. i anledning den årlige deathtrip-konkurransen i regi av Ung i trafikken. Kampanjen stilte i kategorien "beste helhetlige kampanje", og kom over 12 andre finalister med en suveren 2.plass.
ca. 218000
Har sett kampanjen på TikTok
Ca 385,266
Har sett kampanjen på snapchat
ca. 330 000
visninger fordelt på 9 offentlige skjermer over 6 dager.





