Hopp til hovedinnhold
Kampanjer og prosjekter

Death
Trip
, vårt største prosjekt

Videregåendeskoleelever over hele Norge konkurrerer om å lage den beste kampanjen for å forebygge ruskjøring blant ungdom. Førstepremien er 30.000 kr!

Tåkelagt vei

Hva er DeathTrip?

En forebyggende fyllekjøringskampanje

DeathTrip er et landsomfattende prosjekt hvor elever fra videregående skoler engasjeres til å lage holdningskampanjer mot ruskjøring. Den beste kampanjen vinner 30.000 kr.

DeathTrip skal peke på innfallsvinkler til hvordan fyllekjøring kan motvirkes og forhindres.

Hvert år blir de beste kampanjene brukt. Ut i fra hva vi ser som mest forebyggende og hva vi har av midler brukes de som materiell for undervisningsopplegg til trafikalt grunnkurs, undervisning/kurs på fritidsklubber, og i ulike kanaler som web/sosiale medier, TV, kino, reklame på bussholdeplasser og lignende.

Ansvarlig for prosjektet er Ung i trafikken og er støttet av Helsedirektoratet.

Påmelding

Hvem kan melde seg på?

Lærere på VGS kan melde på en eller flere klasser og bruke konkurransen i undervisningen som et eget prosjekt.

Konkurransen er åpen for alle studieretninger da vi ønsker variasjon og bredde i det elevene produserer. Erfaringsmessig har vi sett at prosjektet passer for elever på Medier- og Kommunikasjon og Informasjonsteknologi og Medieproduksjon, da det enkelt kan implementeres i lærerplanen for denne linjen.

For spørsmål eller påmelding til neste skoleår, send mail til lea@ungitrafikken.no

Noe du lurer på?

Vi svarer gjerne på dine spørsmål om DeathTrip! Ta kontakt med oss i Ung i trafikken, enten direkte eller via sosiale medier.

Vil du bli med på å gjøre en forskjell?

Som medlem av Ung i trafikken støtter du arbeidet vårt, i tillegg til at du får mange andre medlemsfordeler.