Hopp til hovedinnhold
Kampanjer og prosjekter

Death
Trip
, vårt største prosjekt

Videregåendeskoleelever over hele Norge konkurrerer om å lage den beste kampanjen for å forebygge ruskjøring blant ungdom. Førstepremien er 30.000 kr!

Tåkelagt vei

Hva er DeathTrip?

En forebyggende ruskjøringskampanje

DeathTrip er et landsomfattende prosjekt hvor elever fra videregående skoler engasjeres til å lage holdningskampanjer mot ruskjøring. Den beste kampanjen vinner 30.000 kr.

DeathTrip skal peke på innfallsvinkler til hvordan fylle- og ruskjøring kan motvirkes og forhindres.

Hvert år blir de beste kampanjene brukt. Ut i fra hva vi ser som mest forebyggende og hva vi har av midler brukes de som materiell for undervisningsopplegg til trafikalt grunnkurs, undervisning/kurs på fritidsklubber, og i ulike kanaler som web/sosiale medier, TV, kino, reklame på bussholdeplasser og lignende.

Ansvarlig for prosjektet er Ung i trafikken og er støttet av Helsedirektoratet.

Påmelding

Hvem kan melde seg på?

Ansatte på VGS kan melde på en eller flere klasser og bruke konkurransen i undervisningen som et eget prosjekt.

Konkurransen er åpen for alle studieretninger da vi ønsker variasjon og bredde i det elevene produserer. Erfaringsmessig har vi sett at prosjektet passer for elever på Medier- og Kommunikasjon og Informasjonsteknologi og Medieproduksjon, da det enkelt kan implementeres i lærerplanen for denne linjen.

Spørsmål sendes til prosjektleder Lea C. Tvervåg på lea@ungitrafikken.no.

Påmelding DeathTrip 2023-24

Nå er det for sent å melde seg på DeathTrip-konkurransen for 2023-24.

Har vi vært på kick-off hos dere skoleåret 2023-24? Da er dere allerede påmeldt! Lever bidraget deres her:

  • Nytt påmeldingsskjema for skoleåret 2024-25 blir tilgjengelig her i mai 2024.

Noe du lurer på?

Vi svarer gjerne på dine spørsmål om DeathTrip! Ta kontakt med oss i Ung i trafikken, enten direkte eller via sosiale medier.