Hopp til hovedinnhold
DeathTrip

Rekordmange bidrag i DeathTrip

Publisert: . Sist oppdatert:

Skrevet av

Lea C. Tvervåg

Prosjektleder

131 helhetlige kampanjer og 45 interaktive produkter ble levert inn i DeathTrip-konkurransen for skoleåret 2023-24.

DeathTrip er en nasjonal konkurranse hvor hovedsakelig medieelever på videregående skoler over hele Norge konkurrerer om å lage den beste kampanjen for å forebygge ruskjøring blant ungdom i trafikken.

Påmeldte

Fra oktober i fjor til mars i år har vi reist land og strand til hele 43 ulike videregående skoler og informert elever om prosjektet og konkurransen. Rundt 70 klasser i Media og kommunikasjon og IT og medieproduksjon var påmeldt.

Nå sitter vi igjen med 14 finalister. 11 i kategorien "Beste helhetlige kampanje" og 3 i kategorien "Beste interaktive produkt".

Folkets favoritt

Denne uka stemmer medieelever frem sine topp 2 til kategorien "Folkets favoritt". Her har alle bidragene mulighet for å samle opp poeng.

De 2 bidragene med flest poeng skal duellere i en digital avstemning på nettsiden vår neste uke.

Finalen

Alle vinnerne vil bli kåret på finalen i Oslo 7. mai. Her skal eleven(e) bak bidraget vise det frem og forsvare bidraget sitt foran en jury. Juryen bestemmer hvem som vinner 1., 2., og 3. plass i kategorien "Beste helhetlig kampanje" og vinneren av "Beste interaktive produkt". Vinneren av kategorien "Folkets favoritt" blir kåret av folket.

På finalen kommer det klasser fra finaleskoler i området, samarbeidspartnere av oss i Ung i trafikken, eksperter til juryen og finalistene selv.

Finalistene som reiser ned til finalen kommer blant annet fra Tromsø, Bergen, Sandnes, Trondheim, Ålesund, Ski, Lørenskog og Oslo.

Vi gleder oss til 7. mai!

Til deg som ikke ble finalist i år: Arbeidet du har lagt i prosjektet er uerstattelig, men ikke forgjeves. Vi takker for bidraget ditt og tilbakemeldinger i årets konkurranse. Selv om du ikke ble finalist i år, ønsker vi likevel å bruke de gode produktene du har levert i vårt arbeid for en rusfri trafikk.

Tusen takk for at akkurat du engasjerte deg!