Hopp til hovedinnhold
DeathTrip

Ungdom fra Hvam Vgs med kampanje mot ruskjøring

Publisert: . Sist oppdatert:

plakat med gutt i en skygge av en flaske

Skrevet av

Emilie Stenberg

Prosjektmedarbeider

Kampanjen «Hvor mye er du villig til å betale?» stiller spørsmålet rett ut: Er det egentlig verdt å spare noen kroner – når alternativet kan koste deg både lappen, friheten eller livet?

Lokalkampanjen ble vist i uke 26, og bak kampanjen står elevene Sina Skogsrud Hagen, Fiza Usman, Rose Linnea Rødsjø Rodriguez og Edle Engely Skeide fra Hvam videregående skole. De har laget en sterk og tankevekkende video, plakater og innhold til sosiale medier som treffer godt i det vi vet mange unge kjenner på: Kollektivtransport er dyrt – men fyllekjøring koster mer.

Høydepunkter

Kampanjen inneholder blant annet en promillekalkulator, mulighet til å spille seg gjennom valg i trafikken, og en funksjon der du kan dele egne tanker om rus i trafikken.

bildereklame på kino
Hvam Vgs sitt bidrag vist på kino og reklameskjermer

Bildene er tatt av jentegruppen fra Hvam, som nylig besøkte Oslo for å se kampanjen sin vist på reklameskjermer og kinoreklame. De syntes det var utrolig gøy at deres kampanje ble valgt ut!

Visninger og besøkende

1,4 millioner

visninger på snapchat

222K

visninger på TikTok

25K

ser kampanjen før visninger på kino

852

skjermer viste kampanjen på trikkene i Oslo