Vi tar over Oslos skjermer
Publisert: . Sist oppdatert:

Skrevet av

Emilie Stenberg
Prosjektmedarbeider i DeathTrip
Vinnerkampanjen av DeathTrip 2025, «Du glemmer kanskje gårsdagen, men den forlater deg aldri» har årets vinnere levert en kampanje som både berører og engasjerer, og som minner oss på at valgene vi tar dagen før kan få konsekvenser ikke bare dagen etter, men også langt inn i fremtiden.
Gjennom et sterkt visuelt uttrykk og et tydelig budskap, viser kampanjen hvordan minner kan falme, men konsekvensene av alvorlige trafikkulykker aldri forsvinner. Målgruppen er unge mennesker, og formålet er å skape refleksjon rundt egne valg i trafikken, særlig i forbindelse med fest og alkoholbruk.
HER KOMMER BILDER
Bakgrunn for kampanjen
Kampanjen er laget av Solveig, Leone, Sanne og Rakel fra Elvebakken videregående skole. Kampanjen setter fokus på konsekvensene av ruskjøring, og hvordan én kveld kan prege både offer, pårørende og sjåfør for resten av livet.

Animerte plakater fra kampanjen


Kampanjen ble vist digitalt i Oslo i perioden 22.–28. desember, på storskjermer på blant annet Oslo City og Aker Brygge Senter, Nationaltheatret og Gardemoen. I tillegg spres budskapet i sosiale medier på plattformer som Snapchat, TikTok og YouTube kanaler der unge allerede befinner seg til daglig.
XXk
visninger på Snapchat
(annonsering lokalt i Oslo)
XXk
visninger på TikTok
(annonsering lokalt i Oslo)
XX
besøkende på landingssiden
XX
Storskjermen Oslo City





