Hopp til hovedinnhold
DeathTrip

Vi tar over Oslos skjermer

Publisert: . Sist oppdatert:

vinnergruppen avbildet

Skrevet av

Emilie Stenberg

Prosjektmedarbeider i DeathTrip

Vinnerkampanjen av DeathTrip 2025, «Du glemmer kanskje gårsdagen, men den forlater deg aldri» har årets vinnere levert en kampanje som både berører og engasjerer, og som minner oss på at valgene vi tar dagen før kan få konsekvenser ikke bare dagen etter, men også langt inn i fremtiden.

Gjennom et sterkt visuelt uttrykk og et tydelig budskap, viser kampanjen hvordan minner kan falme, men konsekvensene av alvorlige trafikkulykker aldri forsvinner. Målgruppen er unge mennesker, og formålet er å skape refleksjon rundt egne valg i trafikken, særlig i forbindelse med fest og alkoholbruk.

HER KOMMER BILDER

Bakgrunn for kampanjen

Kampanjen er laget av Solveig, Leone, Sanne og Rakel fra Elvebakken videregående skole. Kampanjen setter fokus på konsekvensene av ruskjøring, og hvordan én kveld kan prege både offer, pårørende og sjåfør for resten av livet.

Animerte plakater fra kampanjen

Kampanjen ble vist digitalt i Oslo i perioden 22.–28. desember, på storskjermer på blant annet Oslo City og Aker Brygge Senter, Nationaltheatret og Gardemoen. I tillegg spres budskapet i sosiale medier på plattformer som Snapchat, TikTok og YouTube kanaler der unge allerede befinner seg til daglig.

XXk

visninger på Snapchat

(annonsering lokalt i Oslo)

XXk

visninger på TikTok

(annonsering lokalt i Oslo)

XX

besøkende på landingssiden

XX

Storskjermen Oslo City